A legtöbb vállalkozás működése során felvetődik a kérdés, hogy mekkora az a bizonyos összeg, amit megéri online marketingre fordítani. Minél több, annál jobb? Ez egyáltalán nem így van a Google Ads hirdetés esetében. Laikusként azt gondolhatnánk, hogy minden kattintásért ugyanakkora összeget kell kifizetni a Google Ads hirdetés alkalmazásakor.
Ez viszont az adott iparágtól és azon belül is a kulcsszavaktól függ. Bizonyos kulcsszavak esetében sokkal kiélezetteb a verseny, ezért ezekért többet kell fizetni kattintásonként, míg más kulcsszavakért kevesebbet. A különbség hatalmas. A népszerű szolgáltatások kulcsszavai akár 1000-2000 Forintba is kerülhetnek kattintásonként, míg máskor ez az összeg alig 50-100 Ft között alakul. Tehát a Google Ads hirdetés árát nagyban meghatározza az adott iparág típusa. Értelemszerűen a nagyobb cégek esetében az „alacsony büdzsé“ fogalma, egy kisebb, induló cég esetében rendkívüli kiadást jelent. Ezért fontos mindig a személyre szabott kampány kialakítása versenyképes formában.
Az online marketing kampány tervezése több lépésből áll
Mivel ez egy igen összetett folyamat, ezért nem lesz elég annyi, ha minden termék árát akcióssá tesszük. Ez hosszútávon egyáltalán nem eredményes. Ez még természetesen kevés ahhoz, hogy egy online marketing kampány alapjaként szolgáljon. Ha megbízunk egy szakembert a feladattal, neki is teljes rálátást kell nyernie arra, hogy milyen lehetőségek közül válogathat, ugyanis ezeket maximálisan ki kell használnia.
Egy online marketing kampány vezetője ezeket a lehetőségeket képes hatékony eszközökké alakítani. Ehhez viszont arra van szükség, hogy a célcsoportunknak akarjunk megfelelni, akikből forgalmat, ezáltal bevételt generálhatunk. Egy sikeres online marketing kampány biztos lábakon áll. Ha silány a termék, hanem elég színvonalas a szolgáltatás, akkor hiába várjuk a csodát. Mindent előre érdemes tesztelni, ez alapján pedig tervezni, mert így időben kiszűrhetőek azok az elemek, amelyek visszafogják az online marketing kampány sikerét. Ebben pedig kitűnő segítséget képes nyújtani egy tapasztalt ügynökség.